pondělí 20. července 2015

Jak měřit návštěvnost AFFILOshopu - Nastavení GA

Ve svém minulém postu jsem popsal, jak jsem spustil vlastní AFFILOshop, konkrétně e-shop se spodním prádlem. Na web pomalu začínají chodit první návštěvníci a je na čase zjistit, odkud se berou a jak se po mém webu potulují.

Pro tyto účely se krásně hodí služba Google Analytics, kterou provozuje Google a která je zcela zdarma.

Její implementace je nenáročná a zabere maximálně 5 minut vašeho času.

Registrace, přihlášení k účtu Google Analytics


Po vytvoření a přihlášení se pomocí nového (či existujícího účtu) přejděte na stránky Google Analytics. Pokud účet u Googlu nemáte, můžete si jej vytvořit zde.




Vytvoření nového kódu pro měření


V horní navigaci vyberte položku Správce a v rozbalovacím poli Služba vyberte položku Vytvořit novou službu.

Otevře se vám nové okno, kde vyplňte Název webu, URL webu, kategorii odvětví a časové pásmo, ve kterém se pohybujete.


V posledním kroku klikněte na modré tlačítko Získat ID měření, čímž se vrátíte zpět na stránku Správce.

Zde vyberte v poli služba web, u kterého jste právě povolili měření návštěvnosti, vyberte položku Údaje o měření a následně klikněte na pole Měřící kód.


V okně, které se objeví výběrem myši zkopírujte svůj měřící kód, který začíná písmeny UA.



Vložení měřícího kódu do stránek

Následně se přihlaste se k administraci svého AFFILOshopu, vyberte v horním navigačním menu položku Moje e-shopy a u e-shopu, u kterého chcete přidat údaj o měření vyberte volbu Služby.

Objeví se nabídka všech služeb třetích stran. Nás bude zajímat položka - Google, u které klikněte na tlačítko Nastavení, a dále kolonka ID webu u Google Analytics.

Do tohoto řádku vložte dříve zkopírovaný kód, který začínal písmeny UA. Kód je ve tvaru "UA-12345678-1". Vše následně potvrďte pomocí tlačítka Uložit, které naleznete úplně na konci stránky.

Pokud jste následovali výše popsané kroky, počínaje dnešním dnem, bude služba Google Analytics měřit návštěvnost vašeho e-shopu a vy se tam můžete těšit na podobné grafy.


Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat