čtvrtek 23. července 2015

Jak nastavit konverzní a měřící kódy - GA, Sklik, FB, Adwords

Jak dostat do platformy AFFILOshopu (v rámci partnerské affiliate sítě AFFILO.cz) všechny potřebné konverzní kódy, abyste mohli jednoduše sledovat, které marketingové kanály vám nejvíce vydělávají? Je to poměrně jednoduché – dnes vám ukážu nastavení konverzních kódů pro reklamní PPC sítě Seznam Sklik, Google Adwords a Facebook Ads. Součástí návodu jsou i fotografie s vyznačenými kroky, takže to zvládne opravdu každý.

Nejdříve – proč vlastně nasazovat tyto kódy? Díky jejich umístění do platformy AFFILO získáte zpětnou vazbu na vaši kupovanou návštěvnost z těchto 3 reklamních sítí. V rámci jejich analytických nástrojů uvidíte, které kampaně (ze všech sítí), dokonce která klíčová slova (pro Sklik a Adwords) vám přesně konvertují.

Díky tomu budete moci flexibilně a přesně optimalizovat každou PPC kampaň. Ty, které „neprodávají“ vypnete či upravíte, a ty, kterým se daří, můžete přidat na rozpočtu, případně je dále vylepšovat – změnou textů, obrázku, tvaru odkazu apod.

Nastavování konverzních kódu pro AFFILOshop


Kam budeme sledovací kódy vkládat? Stačí se přihlásit do administrace vašeho AFFILOshopu přes spravce.affilo.cz, v záložce Moje e-shopy si vyberete ten, ke kterému chcete připojit konverzní kódy a vyberete možnost Služby a dále dle toho, co nastavujeme. Do jednotlivých polí nebudete vkládat celé javascriptové konverzní kódy, ale pouze jejich identifikační čísla (ID) – ukážeme vám přesně krok za krokem jak na to.



Sklik


Po přihlášení do vašeho administrátorského účtu Skliku (zde https://www.sklik.cz/) si v horním navigačním menu vyberte záložku Nástroje a po prokliku záložku Sledování konverzí.




Zde klikněte na tlačítko Vytvořit konverzi


Zde si svůj nový sledovací kód pojmenujte (například Název e-shopu objednávka), typ ponechte nezměněný, dále už nemusíte nic vyplňovat a klikněte na tlačítko Uložit a vygenerovat kód. 



Objeví se vám celý konverzní kód Skliku – nekopírujte ho celý, vyberte jen zvýrazněnou část (viz tento obrázek) a svou číselnou kombinaci (je to identifikační číslo) vložte do příslušného políčka (Konverzní pixel Sklik) v administraci AFFILOshopu (Měření a analytika). 



Uložte nové nastavení Affiloshopu. To je pro Sklik vše. 

Adwords


Po přihlášení do vašeho účtu Adwords (https://adwords.google.com/) najděte v horním menu záložku Nástroje a po prokliku vybertezáložku Počet konverzí




Zde klikněte na velmi výrazné tlačítko + Konverze



Z nabídky 4 typů kódů vyberte 1. tedy Web



V nové nabídce vyplňte označení tohoto kódu (znovu to může být Název e-shopu objednávka), v možnosti Hodnota vyberte zaškrtávátko Nepřiřazovat hodnotu. Možnosti Počet a Okna konverzí nechte neměnná. V možnosti Kategorie vyberte Nákup/prodej. Nakonec klikněte na Uložit a pokračovat. 



Zde už máme hotový konverzní kód – z něj potebřebujeme do AFFILO rozhraní zkopírovat 2 hodnoty ID a label – jsou zvýrazněné na tomto obrázku. 



Nakonec klikněte na Hotovo. Uložte nové nastavení Affiloshopu

Facebook


Po přihlášení do Facebooku vyberte v bočním panelu možnost Správce reklam


Stejně jako u předešlých kódů najdete v horním menu položku Nástroje. A po prokliku i možnost Sledování konverzí. 



Vpravo nahoře klikněte na zelené tlačítko Vytvořit pixel.



Otevře se vám nové okno – zde změňte jen název konverzního pixelu a dejte Vytvořit pixel



V novém okně vyberte možnost Zobrazit kód a dostanete se do části se samostatným konverzním kódem.  Zde z něj potřebujete překopírovat do administrace AFFILO jen číselnou položku ID (na obrázku zvýrazněná). 


Uložte nové nastavení Affiloshopu

Vše nastaveno...


A to je vše přátelé. Od teď se vám budou počítat konverze z placených kampaní a vy budete vědět, které kampaně vám přinášejí nejvíce prodejů.


Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat