středa 22. července 2015

Jak vybrat nejvhodnější kampaň v AFFILO.cz

Jak najít tu nejlepší nabídku v affiliate síti, abyste dosáhli na nejlepší výdělky? Vše začíná výběrem té správné kampaně. Aktuálně jsou v naší síti AFFILO.cz zařazené „jen“ 4 módní e-shopy, ale to neznamená, že do budoucna nebudeme mít jiné elektronické obchody v dalších oborech.


Móda není špatným segmentem na začátek, protože je zpravidla neporovnatelná na straně zákazníka. Funguje zde velký vliv emocí, impulzivnost a nejspíše víte, že hlavním zákazníkem e-shopů s oblečením, botami a celkově módou jsou ženy.

Dle čeho vybrat tu správnou kampaň?


Pokud chcete dosahovat velkých objemů provizí, tak velice pravděpodobně budete mít již hotové weby s určitou návštěvností, nebo víte, jak si rychle takovou návštěvnost obstarat:
  • PPC, 
  • SEO, 
  • sociální sítě, 
  • kupované PR, 
  • media buying, 
  • remarketingové seznamy, 
  • e-mailing apod. 
Dle toho, jakou již máte získanou návštěvnost (nebo jste schopni ji získat), je potřeba vybrat i vhodnou kampaň, kam ji nasměrujete.

Možnosti výběru dle:


1) cílovky


Jinou cílovku budou mít:
  • plavky (ženy i muži), 
  • dámské spodní prádlo (zpravidla ženy), 
  • pánské spodní prádlo (zpravidla muži, ale v menší míře ho kupují i ženy svým partnerům), 
  • módní boty (u našich e-shopů z 99 % ženy), 
  • erotické prádlo (zde je to na pomezí – mohou kupovat ženy i muži a třeba i sobě navzájem), 
  • dětské oblečení (spíše budou nakupovat maminky, než tatínkové svým dítkům). 

2) způsobu propagace


Vhodné tematice musíte upravit i způsob propagace. A to jak formu inzerátu, tak i zobrazení – platí pro vlastní weby a xml katalogy – na AFFILOshopu nemáte moc možností jak změnit zobrazení výrobků.
  • Ženy zpravidla reagují na akční nabídky, slevy, krásné produkty, značkové oblečení, hezky vyfocené výrobky na reálných modelkách... 
  • Muži naopak budou reagovat na typy materiálů, ceny, způsoby dopravy apod. 
Jasně zde můžete vidět kontrast mezi emocemi (u žen) a logikou (u mužů). Pracujte s tím v inzerátech a přivádějte návštěvnost na konkrétní podstránky (především vyfiltrované kategorie), kde už návštěvník může nakoupit. Neházejte mu klacky pod nohy a naopak ulehčete mu konverzní cestu.

3) trendovosti


U jednotlivých segmentů musíte také být schopni odhadnout (nebo je znát dle svých dat) trendy prodejnosti. Například u plavek se očekává, že je budou všichni nakupovat na jaře a především v průběhu léta. A to ještě bude závislé na venkovním počasí.

Například erotické prádlo má každoroční „žně“ kolem svátku zamilovaných – neboli na svatého Valentýna. Připravte se předem na takové sezóní výkyvy a vydělejte na tom. 

4) provizí


Provize jsou také důležitým parametrem pro výběr vhodné kampaně pro vás – u nás zapojených e-shopů máme dojednané nadstandardní podmínky, které nemají srovnání v celém segmentu.

Pro příklad:
Ve všech kampaních jsou srovnatelné podmínky co se týče délky platnosti cookies (365 dní), stovky propagačních prvků a slev, takže základem pro výběr bude výše provize v kombinaci s druhem zboží, který chcete propagovat, a jaké cílové skupině potenciálních zákazníků.

E-shopy zapojené v affiliate síti mají ověřenou konverznost (dobře prodávají v porovnání s většinou e-shopů), takže si můžete sami zpočítat dle objemu návštěvnosti, jakých výdělků můžete dosahovat. Průměrná objednávka v módě bývá kolem 1 000 Kč.

A jak se rozhodujete vy?


A jak si vy vybíráte vhodné kampaně k propagaci? Co jsou pro vás důležité parametry, abyste se pro daný segment rozhodli? Napište nám své zkušenosti do komentářů – budeme rádi za každou zpětnou vazbu.


Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat