pátek 31. července 2015

Jak začít s e-mailingem prakticky - 1. díl: Zákonné podmínky emailingu

E-mail marketing hýbe světem – o tom není pochyb. Když máte perfektně segmentovaný seznam e-mailů na vaše zákazníky/návštěvníky, můžete se spolehnout na velký počet nových objednávek/konverzí.

Jenže jak takový seznam získat? Jaké jsou vlastně zákonné podmínky pro souhlasný e-mailing? Na to se dnes podíváme.

Co vyžaduje zákon ohledně e-mailingu


Co musíme vlastně splnit, abychom svojí rozesílku neporušili žádný zákon i morální hranice?

  1. E-mail musí být viditelně označen jako reklamní sdělení
  2. Musí být jasně označený odesílatel
  3. Musí být jednoduchá (a bezplatná) možnost být odhlášen z rozesílky
  4. Rozesílka musí být jen na e-maily, které vám daly jasný souhlas se zasíláním reklamních sdělení

Z části tyto podmínky určuje zákon č. 480/2004 sb. z roku 2004.

Další informace pro hlubší nastudování tematiky najdete přímo na stránkách UOOU.cz (Úřadu pro ochranu osobních údajů) – konkrétně v sekci Nevyžádaná reklamní sdělení.

Zde je také důležitá definice reklamního sdělení:

„obchodním sdělením všechny formy sdělení, včetně reklamy a vybízení k návštěvě internetových stránek, určeného k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo image podniku osoby, která je podnikatelem) nebo vykonává regulovanou činnost).“


Bez registrace ani ránu


Prvotní věcí, kterou byste měli udělat před samotným sběrem e-mailů od vašich návštěvníků, je registrace u Úřadu pro ochranu osobních údajů (UOOU.cz) – je to povinnost, kterou si do budoucna ušetříte hodně starostí. Tuto registraci vám ulehčíme, protože připravujeme návod krok-za-krokem na tuto registraci. Více příště.

Jak sbírat e-maily na vašem AFFILOshopu


V rámci nastavení AFFILOshopu můžete do kódu webu přidat i sběrný kód – například z on-line služeb Smartemailing, Mailchimp apod.

Případně můžete pro e-mailing použít e-maily vašich zákazníků, kteří ve vašem AFFILOshopu již nakoupili.

V našem několika-dílném seriálu se především podíváme na sběr emailů pomocí sběrného formuláře na webu – ať už statického, nebo vyskakovacího (pop-up / exit popup). Alternativou budou řešení jako Leadbox či SumoMe s vyjíždějícím sběrným boxem.

Co jsem vám dnes ukázal?

  1. jaké náležitosti musí mít váš reklamní e-mail, 
  2. že je potřeba se registrovat na UOOU.cz, 
  3. jak sbírat e-maily na AFFILOshopu. 

Máte nějaké dotazy ohledně základů emailingu? Napište je do komentářů pod tímto článkem.



Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat