pátek 24. července 2015

Měření prokliků v Affilboxu a Google Analytics

Začali jste propagovat síť AFFILO a chcete vědět, zda vámi používané konverzní prvky fungují a zda na ně návštěvníci vašich stránek klikají?

Pojďme se nyní podívat, kde všude můžete sledovat toky návštěvníků u svých affiliate projektů.

Základní statistiky v Affilboxu


Pokud propagujete síť AFFILO, která k měření používá affiliate software Affilbox, pomocí textových odkazů či reklamních bannerů, přihlaste se k vašemu Affilo účtu - přístup zde.


Ihned po přihlášení vidíte v horním žlutém rámečku pole Kliknutí tento měsíc, které ukazuje souhrn všech prokliků v daném měsíci, které byly zrealizovány právě pomocí vašich propagačních prvků.

Na toto pole se dívám nejčastěji, pokud testuji nové propagační prvky a potřebuji okamžitou zpětnou vazbu o jejich funkčnosti - při prokliku jakéhokoli banneru či URL odkazu, se v tomto poli okamžitě navýší hodnota. Vidím tak, že je daný prvek skutečně trackován a já nepřijdu o případnou provizi z prodeje, která bude uskutečněna pomocí mého odkazu.

Podrobnější statistiky v Affilboxu


Pokud vás zajímají trošku podrobnější statistiky, můžete se podívat na sekcí Dnes nebo Posledních 7 dní (obě sekce jsou viditelné na úvodní stránce hned po přihlášení do systému).

Více dat vám však poskytne sekce Statistiky, která je dostupná z postranního menu Affilboxu. Ve statistikách můžete filtrovat podle různých období či dokonce po různých kampaních a vcelku rychle tak získáte přehled o proklicích, potažmo o výkonnosti daných kampaní.



Osobně mám ale nejradši a nejčastěji používám statistiky, které jsou dostupné přes sekci Přehledy (Přehled událostí), která je dostupná přes levé postranní menu v Affilboxu.


V tomto přehledu si můžete filtrovat výsledky podle jednotlivých kampaní i podle měsíců a let. Tento přehled využívám hlavně pro vyhodnocování výsledků kampaní, jelikož mám ihned všechny výkony přehledně a na jednom místě a ihned vím, zda mi vynaložené finance do propagace vynášejí či nikoli.

Sledování návštěvnosti AFFILOshopu


Pokud navíc, stejně jako já, provozujete ještě AFFILOshop, prokliky mířící na váš e-shop sledovat přes rozhraní Affilo.cz nemůžete. Pro tyto účely budete muset sledovat návštěvnost pomocí jiných kanálů - například pomocí Google Analytics.

Zde po přihlášení přejděte do sekce Cílové publikum - Přehled. V pravé horní části si nastavte období, pro které chcete zobrazit statistiky.

Výsledný přehled, který získáte pak může vypadat třeba takto:




Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat