čtvrtek 2. července 2015

Hlavní důvod, proč jsme spustili AFFILO.cz?

S Petrem Balounem jsme se poznali před 2 lety na historicky prvním affiliate čtvrtku, jehož je Petr spoluzakladatelem. První setkání mělo velmi dobrou atmosféru. Sešlo se nás tenkrát jenom pár, mimo nás kluci z VivNetworks, Mário Roženský, Tomáš Děkan, Aleš Pektor, a pár dalších, ale všichni zarytě debatovali o affiliate trhu v Čechách, co je v něm špatně, co nefunguje, a o tom jak nás ten největší rozmach teprve čeká. Bylo to velmi příjemné setkání, které zaselo semínko jedné myšlence.


S Petrem jsme se začali více scházet a vyměňovat zkušenosti v podnikání – Petr z pozice top affiláka, ve kterém měl již tenkrát pětileté zkušenosti a já z pozice eshopaře, který objednávky vyřizuje, a to se vším, co je s nimi spojeno. A že těch činností od výběru zboží, nákup, naskladnění, focení, balení, posílání, reklamace, atd. není málo!

Co jsme tenkrát, hlavně na mém eshopu, ladili byla použitelnost a rozmístění grafických prvků. Ze zkušeností jsme již velmi přesně dokázali identifikovat, co je překážkou v nákupu a jaké úpravy naopak pomohou konverzní poměr vyšvihnout.

Začali jsme laděním produktové stránky, košíku, objednávkového formuláře a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Konverzní poměr začal výrazně stoupat a výsledky naší práce byly vidět prakticky ihned.

Tím jsme se ale nechtěli zastavit a ptali se sami sebe – proč e-shopy, na které affilák posílá návštěvnost, také neoptimalizují svoje weby, aby byly výkonnější, konverznější a vracely na čím dál dražší návštěvnost lepší výsledky. Odpověď není tak těžká. E-shopaři často pohlíží na affiliate marketing jako na zdroj levného trafficu, za který nemusí platit, dokud není objednávka uzavřena.
A to se affilákům logicky nemůže líbit. Do získání návštěvníka také investují a potřebují svoje investice dostat zpátky.

Proto jsme identifikovali několik zásadních kritérií, o které jde affilákům v propagaci e-shopů především. Je to seznam bodů, který by měl mít každý eshop vyladěn na maximum tak, aby měl vysoký konverzní poměr a affiliate partner jej mohl efektivně propagovat. Tyto základní body jsou:


  • Výše provizí
  • Oblast zboží (segment)
  • Délka cookies
  • Technologie měření provizí
  • Velikost poptávky
  • Jak eshop vypadá
  • Jak eshop konvertuje
  • Brand eshopu a prodávaného zboží
  • XML výstupy, bannery, kupóny, …
  • + 100 věcí 
  • + vstřícný affil manažer


Jak jsme zjistili, většina e-shopu, je "zaseklá" na více bodech současně. Nabízí nízké provize i v oblasti módy, která má tu výhodu, že má jedny z nejlepších marží. Délka cookies také často nehraje v jejich propagaci prospěch, mají neprůhlednou technologii měření provizí, atd, atd.

Překážkou je to, že mají nekonverzní e-shopy. Z hlavních nedostatků jsou to malé fotky zboží, špatně postavené stránky s detaily produktů, nejasná akční tlačítka, složitý objednávkový proces, atd. Tím vším prakticky zákazníka od nákupu odrazují a znehodnocují přiváděnou návštěvnost. Jen se rozhlédněte sami po své síti propagovaných e-shopů. Na kolik takových směřujete svoji návštěvnost a na konci každého měsíce se smutkem zjistíte, že váš výdělek za každého poslaného návštěvníka je žalostně nízký.

A přesně v tomto bodě, asi před rokem a půl, jsme si řekli, že affiliate může fungovat lépe. Že e-shopy můžou mít více objednávek, zákazníci mohou dokončit nákup s radostí a affiliate partneři mohou svůj draze získaný traffic zpeněžit s mnohem rozumnější a férovější návratností.

Klasický e-shopař má totiž na práci obrovskou spoustu věcí a přes samotné zvládnutí procesů, vázajících se na zboží a objednávky, často nestíhá sledovat rychlý vývoj technologií a změny v marketingu. A na to v konečném důsledku doplácí i affilák.

A tím se dostáváme k zásadní myšlence.

AFFILO.cz řeší přesně tento konkrétní problém. Více než rok jsme vyvíjeli systém, na který pomocí datových výstupů načteme data od dodavatele a jeho eshop postavíme znovu a od základu tak, aby splňoval veškeré technické nároky a byl maximálně konverzní. A to je celá klíčová věc.

Konverzní eshop vygeneruje při stejné návštěvnosti více objednávek a affiliate partner získá na investovaný čas a poslaný traffic mnohem vyšší výnos.

A jak se nám to povedlo můžete sami zhodnotit na jednom z našich pilotních e-shopů v síti AFFILO.cz


Vše je na svém místě tak, abychom nenutili potenciální zákazníky přemýšlet a maximálně jim usnadnili cestu k dokončení nákupu.

Žádné komentáře:

Okomentovat