čtvrtek 30. července 2015

Proč sbírat emaily? Abyste vydělali výrazně více!

Proč vlastně pracovat s e-maily zákazníků? Nebo proč je vůbec sbírat od svých návštěvníků? To vám chci ukázat v našem prvním článku o e-mailingu (dal by se považovat za 0. díl, protože následovat bude x dalších více praktických dílů).

Má retence zákazníků smysl?


Odpovězme si jednoduše – lidé, kteří u vás objednali vám dali určitou důvěru. Věří, že máte zboží jaké prezentujete na AFFILOshopu. Věří, že zboží je v perfektním stavu. Věří, že ho dokážete v rámci rozumných možností zabalit a odeslat.

Stručně – dali vám svoji důvěru


Proč se tedy neustále hnát za novými a novými zákazníky, jejichž cena za získání je s rostoucí konkurencí dražší a dražší, když se vám postupně zvětšuje zákaznická databáze lidí, kteří vám už důvěru dali?

Proč se tedy věnovat tzv. retenci (udržení) zákazníků? Protože to vyjde levněji, než získání nového zákazníka. Už víte, kdo je to a co nakoupil. A díky těmto datům můžete připravit novou nabídku. Třeba personalizovanou přímo danému zákazníkovi.

Příklad:

Víte, že je to žena, z Třince a koupila si na jaře spodní prádlo a korzet. Spodního prádla není nikdy dost... Ale co půjde skvěle na odbyt v létě? No přeci PLAVKY. Vezměte tedy své e-maily na zákaznice a v období letních veder jim pošlete e-mailing s tipy na pěkné dámské plavky. Uvidíte, jak budou objednávky přibývat. 

A tímhle způsobem můžete pracovat s dalšími zákazníky, trendovostí zboží, sezónou... Fantazii se meze nekladou.

A co návštěvníci e-shopu? Má smysl si brát od nich e-maily?


Také se to vyplatí – už to, že jsou na vašich stránkách ukazuje, že mají zájem o vaše zboží. Když hned nenakoupí, mohou třeba příště. Když si platíte PPC (ať už na Skliku, Adwords, FB Ads či pomocí RTB), chcete z koupené návštěvnosti co nejvíce vytěžit. A právě sběr kontaktů vám s tím pomůže.

Můžete se soustředit sice jen na „makro-konverze“ (samotné objednávky zboží), ale výdělečnou strategií je i vytěžit „mikro-konverze“ (zde by se mezi ně dal počítat právě sběr e-mailů pro newslettery).

Jak získat takové e-maily


Výměnou za protihodnotu. Nikdo vám nedá e-mail jen tak (pokud nejste lovebrand a nemáte fantastickou komunitu fanoušků). E-mail je cesta do soukromí člověka – do jeho každodenního internetového života. Takovou možnost si musíte zasloužit. Nabídněte návštěvníkovi něco na oplátku.

Slevu, přednostní info o výprodejích, e-book (ale hodnotný – když to vztáhnu na téma módy a oblečení, tak například jak vybrat perfektně padnoucí podprsenku), zákulisní informace. Něco, co může vaše návštěvníky a potenciální zákazníky zajímat.

Sbírat můžete e-maily například pomocí statického formuláře s pár políčky – e-mail je klíčový, ale jméno není k zahození – určíte z něj za prvé pohlaví a také ho můžete použít pro personalizované oslovení. Zpravidla platí to, že čím méně polí k vyplnění budete chtít, tím lepší výsledků dosáhnete.

Alternativou jsou také různá pop-up (vyskakovací) okna – u nich však musíte postupovat obezřetně a nastavit je chytře. Aby fungovaly, ale neodrazovaly všechny zákazníky. Na to se podíváme v jednom z dalších článků.

A jak s e-maily vlastně zacházet?


Co s e-maily vlastně dělat? Předně splňte to, co jste slíbili – pošlete e-book, tipy, slevy, výprodeje. Nechcete přeci naštvat člověka rovnou na začátku. Nesnažte se hned prodávat, informujte je (třeba pomocí autoresponderů – automatických e-mailů) o vašem e-shopu, šíři nabídky, akcemi, zajímavými články z oboru. Pokud jsem si něco odnesl z infoproduktů (které v ČR) nedosahují moc valných kvalit, tak tohle:

Budujte důvěru, pomáhejte a až pak prodávejte.

A ono to funguje...


V příštích dílech vám ukážu, jaké jsou zákonné podmínky pro e-mailing (rozesílání reklamních sdělení pomocí e-mailu), další metody sběru mailů a konkrétní technické řešení pro e-mailing v ČR.


Tip:

3 komentáře:

  1. zdravím, mám projekt, který myslím hodnotu dává www.digforfree.com
    jen nevím, jak tady ty maily sbírat..?
    dík za radu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popup formulářem a nabídnout zasílání upozornění na nové fotky.

      Nebo dát download za email :-)

      Vymazat
    2. Souhlasím :) nebo klidně méně agresivně třeba pomocí leadboxu či sumome aplikace - pomalé vyjíždějící okno v pravém dolním rohu.

      Vymazat