úterý 28. července 2015

Proč u AFFILOshopu do Google Analytics posíláme hodnotu provize a ne objednávky?

Pokud už jste vyzkoušeli náš ojedinělý AFFILOshop, napojili jste ho na Google Analytics a získali jste už nějaké objednávky, možná jste si všimli v GA něčeho zvláštního.

Přímo do E-commerce modulu (který e-shopy běžně využívají pro sledování tržeb, prodejů a dalších pokročilých metrik důležitých pro chod shopu) posíláme hodnoty vašich provizí a ne hodnotu získaných objednávek.

Proč tomu tak v AFFILO je?


Dle nás není hodnota objednávky u cílového e-shopu důležitým údajem. Nevypovídá o ničem jiném, než o obratu.

Pokud byste u nás používali více AFFILOshopů (a ty pravděpodobně budete mít napojené na různé dodavatele) stalo by se, že byste museli u každé objednávky v Google Analytics přepočítávat, kolik jste vlastně získali provizi (pro vlastní rozvahu nákladů a výnosů). Každý e-shop má totiž jinou procentuální výši provizíaktuálně v romezí 13 až 26 %.

Méně práce pro vás


Díky tomu, že vám posíláme do Analytics jen „čistá data“, tedy finální provize, ulehčujeme vám práci právě s přepočítáváním provizí.

Každý totiž potřebuje vědět, kolik utratil za propagaci a kolik utržil na provizích (nejjednodušší je napojení reklamní síť Adwords přímo do vašeho GA, kde uvidíte náklady i výnosy na jedné stránce).

A proto ve svém přehledu (konkrétně Konverze – Elektronický obchod – Přehled) uvidíte jen hodnoty získaných provizí a ne reálné částky objednávek, které jste přes AFFILOshopy dokázali získat.

Konzistentnost dat


Zároveň toto řešení ulehčí porovnávání dat do budoucna – čísla budou stále konzistentní, přestože můžeme v budoucnu provizi například zvyšovat. Takže stále uvidíte „čisté“ provize již vypočítané ze získaných objednávek zákazníků.

Podobný přístup razí některé e-shopy, které si do GA posílají očištěná data z objednávek o své náklady na propagaci, poštovné, DPH, takže v Analytics vidí „čistý“ zisk před zdaněním. Rovnou vidí, kolik reálně vydělaly a jak mohou pracovat s jednotlivými marketingovými a distribučními kanály. Je to dle nás krok, který pomůže všem, a proto jsme ho přenesli i do AFFILOshopu.

Co říkáte na tento krok v nastavení e-commerce modulu Analytics? Souhlasíte s námi, že je to ulehčení pro vás a urychlení vyhodnocování kampaní?


Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat