pondělí 27. července 2015

Rotátor bannerů - neobjevený a nepoužívaný prvek v Affilboxu!

Provozujete magazíny, blogy či katalogy produktů, kde pro propagaci používáte bannery? Bannery máte umístěné v hlavičce webu, v detailu produktu, v postranním menu? Bannery vám fungují, ale jejich výkonnost postupně klesá?

Může za to hned několik faktorů!

  • návštěvníci Internetu obecně stále více bannery ignorují, jelikož trpí tzv. bannerovou slepotou,
  • návštěvníci vašich stránek používají různé doplňky do prohlížečů, které zobrazování bannerů zakazují,
  • na vašich webech se na stejných místech objevují stále stejné bannery, na které si vaši pravidelní návštěvníci postupně zvyknou a budou tyto jinak fungující prvky, stále častěji přehlížet.

Ptáte se, zda je možné s tímto stavem něco udělat. Říkáte si, že se stahují mračna nad českou affiliate scénou a potenciální výší výdělků? Vždyť blokování bannerů uživatelům nezakážete a proti bannerové slepotě toho také příliš moc nezmůžete (částečně s ní lze bojovat vytvářením nových a kreativních bannerů). Co však ovlivnit můžete, je zobrazování bannerů na vašich stránkách.

Rozhraní Affilboxu totiž nabízí funkci rotátoru bannerů, který z předem vybrané sady bannerů náhodně vybírá bannery a ty zobrazuje návštěvníkům stránek.

Kde rotátor bannerů naleznete?

Po přihlášení do Affilboxu - například u affiliate sítě AFFILO.cz zde, vyberte z levého postranního menu sekci Reklamní kampaně. Do stejné sekce se rovněž dostanete proklikem z úvodní obrazovky Affilboxu a to kliknutím pole Bannery.


Na stránce reklamních kampaní vyberte kampaň, pro kterou chcete vygenerovat bannery. V přehledu bannerů sjeďte až úplně dolů, kde v části označené Rotátor bannerů vyberte Vámi požadovaný rozměr reklamního prvku.



Já nejčastěji umísťuji bannery do postranního panelu, proto vybírám rozměr 336x280 px. Výběrem velikosti se mi zobrazí následující banner i HTML kódem (označen červenou šipkou), který stačí vložit do kódu stránek.



Od této chvíle se při každé návštěvě mého webu zákazníků zobrazí náhodný banner ze sady předem vytvořených bannerů.

Toto řešení má několik nesporných výhod

Pokud do kampaně, kterou propaguji, přibude nový banner - tento se okamžitě začne zobrazovat na mých stránkách.

Pokud inzerent nějaký banner vypne/smaže, např. staré neaktuální bannery nebo mimosezónní bannery, tak se přestane v rotátoru zobrazovat. Zároveň, pokud přidá nové bannery, tak se začnou zobrazovat bez potřeby měnit cokoli na Vašem webu.

Bannery se budou dynamicky měnit i při opakovaných návštěvách a jejich výkonnost tak bude vyšší, než v případě, kdy bych měl na stejném místě stále stejný banner.

Říkáte si, že bannery obecně moc nefungují? Tak se těšte na další článek, kde si ukážeme srovnání výkonnosti bannerů s ostatními formami propagace.


Tip:

2 komentáře:

  1. Popravdě by se mi víc líbil rotátor bannerů od více poskytovatelů (má to třeba affilnet, ale ten tam má samou erotiku nebo hry)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na rotátor/střídač bannerů existují samozřejmě i doplňky do wordpressu, kam si můžete dát Vámi vybrané bannery z různých kampaní i affil platforem ;-)

      Vymazat