úterý 4. srpna 2015

Jak začít s e-mailingem prakticky - 2. díl: Jak sbírat e-maily

Dnes pro vás mám pokračování našeho několikadílného seriálu o e-mailingu. Minule jsem vám ukázal, jaké jsou zákonné náležitosti, jestli je potřeba se registrovat na UOOU.cz a jak základně sbírat e-maily na AFFILOshopu.

Dnes vám chci ukázat, jakou metodou lze nejlépe sbírat e-maily, které budou mít jasný zájem o vaši rozesílku e-mailů a ušetříte díky ní peníze = nebudete muset mít vyšší a dražší tarif u některého z poskytovatelů e-mailingu (Smartemailing, Mailchimp, apod.).

2 metody sběru – single opt-in a double opt-in


První možnost vám sice umožní sbírat e-maily ve velkém množství – například ve vyskakovacím okně, ale nemáte jistotu, že e-mail, který máte v databázi, vložil jeho právoplatný majitel. Někdo může být na majitele naštvaný, tak jeho e-mail rozhazuje po internetu, kde se dá, aby mu mnoha rozesílkami (od nevinných e-shopů) zahltil schránku.

Jak zajistit, aby e-mail, který vám dal návštěvník, byl přímo od majitele schránky a vy jste měli průkazný způsob, že má zájem o příjem zpráv?

To řeší metoda double opt-in. E-mail tedy vloží do vašeho formuláře, ale do seznamu aktivních kontaktů se nedostane do té doby, dokud nepotvrdí automaticky poslaný e-mail, který je obratem zaslán. Může mít takovouto podobu:

Hezký den,
z vašeho e-mailu xxx@xxx.cz nám právě přišla žádost o xyz z e-shopu/magazínu/blogu abscxyz.cz. Máte opravdu zájem o přijetí těchto informací/slev/akcí/výprodejů? Pokud ano, prosím klikněte na tento potvrzovací odkaz:
http:www.abscxyz.cz/verification_%xxx@xxx.cz
S pozdravem
Petr Vomáčka

Až v momentě, kdy majitel schránky tento e-mail potvrdí, můžete mu poslat e-mailing – ať už ručně, nebo pomocí autoresponderu (aplikace, která dle předem zadaných kritérií posílá předem připravené e-maily – například 10 minut po registraci 1. email, 7 dní od registrace 2. email, apod.).

Proč si nekoupit už hotovou databázi e-mailů?


A to zde vůbec neřešíme nákup celé databáze od třetích stran – tomu se obloukem vyhněte, protože:

  1. zpravidla tyto e-maily nedaly souhlas se zasíláním reklamních sdělení (a když ano, tak majiteli seznamu a ne třetím stranám kam patříte i vy), 
  2. plus většinou tyto kontakty bývají vykradené z veřejných databází, takže e-mailingem na ně se dopouštíte spamování a porušování zákona, 
  3. a nakonec nikdy nebudou skvěle konvertovat, protože s majiteli e-mailů nemáte vybudovaný žádný vztah a důvěru. 

Takže tudy cesta nevede. Nejlepší metodou je sbírat e-maily postupně, na své návštěvnosti pomocí double-opt-inu, kde máte maximální jistotu, že majitelé e-mailu vás znají, mají zájem o vámi nabízené informace, slevy apod.

Co jsem vám dnes ukázal?

  1. jestli je lepší single či double opt-in, 
  2. proč nekupovat cizí databáze e-mailů. 

Příště máme pro vás máme z tematiky e-mailingu návod (krok za krokem) na registraci u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Máte nějaké dotazy? Nestyďte se a napište je do komentářů pod článkem.


Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat