středa 5. srpna 2015

Pokročilejší statistiky Google Analytics - vyhledávače a klíčová slova

Jednoduché sledování návštěvnosti Vašeho AFFILOshopu pomocí Google Analytics máte zvládnuté a zajímají vás další informace o tom, odkud návštěvníci na vaše stránky přišli a jaká klíčová slova při hledání použili? Pojďme se tedy podívat, jak na to.

Podrobnější informace o návštěvnosti

Po přihlášení k účtu GA přejděte do sekce Akvizice - Přehled, čímž získáte následující přehled.



Direct - počet návštěvníků, kteří zadali adresu vašeho webu přímo do adresního řádku prohlížeče nebo pomocí e-mailingu
Refferal - počet návštěvníků, kteří přišli pomocí externích odkazů vedoucích na váš web
Organic Search počet - návštěvníků, kteří přišli z vyhledávačů - Seznam, Google, Centrum, Bing, Yahoo, ...
Social - počet návštěv, které přivedly sociální sítě - Facebook, Twitter, Pinterest, ...
(Other) - návštěvnost z dalších zdrojů - například z PPC systémy Sklik, AdWords

Pokud vás zajímají podrobnější informace o daném zdroji návštěvnosti, stačí na něj pouze kliknout.

Statistiky klíčových slov

Mě osobně nejčastěji zajímá sekce Organic Search a tedy informace o návštěvnících, kteří přijdou z vyhledávačů. Kliknutím na sekci Organic Search se dostanete do sekce se seřazeným klíčovými slovy, kde uvidíte souhrn všech slov, která uživatelé hledali ve vyhledávačích a přes která přišli na Váš web. Souhrn pak vypadá takto:


U každého klíčového slova vidíte, kolik přes něj přišlo návštěvníků, jaký čas strávili na vašem webu, kolik si zobrazili stránek, kolik z celkového počtu návštěvníků bylo na vašich stránkách poprvé a kolik se jich naopak na stránky v daném období vrátilo.

V tomto přehledu objevíte hodnotu (not provided), která ukazuje přístupy návštěvníků, kteří byli při vyhledávání přihlášeni pomocí svého účtu Google a Google tak údaje o jejich hledaných výrazech skrývá. Pokud Vás přesto zajímá, na která klíčová slova tito návštěvníci přišli, budete se muset podívat do přehledu v nástroji Search Console (jeho nastavení se budeme věnovat v dalších dílech našich návodů).

Statistiky zdrojů návštěvností - vyhledávačů

Pokud nad výše uvedeným přehledem vyberete volbu Zdroj, uvidíte jaký vyhledávač vám návštěvnost přivedl.




Kliknutí na daný vyhledávač opět můžete zjistit, jak se vyvíjela návštěvnost z daného média v čase. Pokud navíc nad tímto grafem vyberete volbu Další - Akvizice - Klíčové slovo, dostanete seznam klíčových slov, pomocí kterých z daného vyhledávače přišli návštěvníci. Snadno tak můžete zjistit, jak si na určitá spojení stojíte v daném vyhledávači a která ze slov vám přivádějí zajímavou návštěvnost.

Často vás překvapí spojení, na která se na váš web dostávají návštěvníci. Pokud se jedná o zajímavé fráze, které navíc nejsou příliš konkurenční, můžete pro tato spojení sepsat vlastní články, vytvořit pro ně vlastní kategorie na webu nebo je můžete použít pro propagaci přes PPC systémy.



Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat