úterý 11. srpna 2015

Vytváření vlastních přehledů v Google Analytics

Proč si vlastně vytvářet další přehledy dat v GA, když jich v samotné aplikaci máme bezpočet? Jedním z důvodů může být urychlení práce při zběžné webové analytice. Často potřebuji jen očima prolétnout statistiky (stále stejné) a potřebuji na to více kliků.

Vlastní přehledy v GA vám ušetří čas


Takhle mám speciální přehled (aplikovatelný na všechny moje weby) například na Zdroje návštěv v kombinaci s Průměrnou dobou na stránce a Mírou okamžitého odchodu. Pro mě to jsou u obsahových webů základní metriky, které mě zajímají. Když bude možné na takovém webu měřit cíle/konverze, přidám si je jednoduše do přehledu a uvidím vše na jednom místě.

Třeba pro svůj AFFILOshop jsem si připravil vlastní přehled pro Zdroj / médium, Návštěvy, Konverzní poměr e-shopu a Průměrnou hodnotu objednávky. Vím tedy, jaká návštěvnost mi přivádí objednávky a v jaké výši.

Pro začátek je potřeba si doplnit znalosti


Při vytváření přehledů je nutné počítat s tím, že potřebujte dobře znát rozdíly mezi Dimenzemi a Metrikami (výrazně si tím urychlíte nastavení). U každého vlastního přehledu potřebujete mít vyplněnou minimálně 1 dimenzi (například Zdroj / médium) a 1 metriku (například Návštěvy).

Plus některé kombinace nejsou platné, takže je nemůžete dá do stejného přehledu. Další podklady a nápady pro vytváření vlastních přehledů máte přímo v nápovědě Google Analytics.

Jak vytvořit svůj vlastní přehled

Nemá smysl znovu „vymýšlet kolo“ - Google připravil srozumitelný a jednoduchý návod na Vlastní přehledy přímo v nápovědě.

Vlastní přehled pro zdroje návštěv s průměrnou dobou na stránce a mírou okamžitého odchodu?


  1. V horní navigační liště klikněte na Přizpůsobení. 
  2. Dále klikněte na + Nový vlastní přehled. 
  3. Nový přehled si srozumitelně pojmenujte a sestavte si ho dle svých potřeb. 
  4. Nakonec ho uložte. 
  5. Zobrazovat tento přehled můžete znovu přes záložku Přizpůsobení v hlavním horním menu. 




Vlastní přehled pro AFFILOshop – zdroj návštěv, konverzní poměr e-shopu a průměrná hodnota objednávky.




Jaké další přehledy využíváte v rámci Google Analytics? Nebo naopak – jaké byste chtěli mít, abyste měli urychlenou / zjednodušenou práci s webovou analytikou? Když to bude v našich silách, můžeme vám pomoci nějaké připravit. Napište nám zpětnou vazbu do komentářů.


Tip:

Žádné komentáře:

Okomentovat